Warning: array_merge(): Argument #2 is not an array in /usr/home/fundacionfirstteam.org/web/wp/wp-includes/widgets.php on line 546 Do you want to act in English? – Fundación Internacional firstteam

Do you want to act in English?

Me llegan más y más llamadas de actores españoles para ayudarles en castings de producciones rodadas en inglés en España y en otros países. Tenemos que pasar más tiempo corrigiendo su inglés que actuando y al final, su interpretación puede resentirse.  Como actores tenemos que hacer ya mucho como para estar constantemente pensando: “¿Me entienden lo que digo?” Recuerda que lo más importante no es el acento, pero que te entiendan. El curso “English pronunciation” es una oportunidad para ejercitar tu inglés que ya sabes. Gana confianza en tí mismo al actuar en el idioma de más demanda en el mercado. Para que aproveches al máximo, el curso entero se hará en inglés.  No sólo actuarás pero comunicarás en inglés con tus compañeros actores, con el director y con el equipo. No esperes a que sea demasiado tarde. Demuéstralo a tí mismo y a los que toman las decisiones. Recuerda que lo más importante no es el acento, pero que te entiendan. El curso “English pronunciation” es una oportunidad para ejercitar tu inglés que ya sabes.

Scott Cleverdon

I get more and more calls from Spanish actors asking to help them with castings of productions filmed in English in Spain and other countries. We spend more time correcting their English than actually acting and eventually, their performance can be affected. As actors we already do a lot to be constantly thinking “Do they understand what I am saying?” Remember that the most important thing is not the accent, but that they understand you. The “English pronunciation” course is an opportunity to practice the English that you already know. Gain confidence in yourself by acting in the language most in demand in the market. So that you make the most of it, the whole course will be in English. Not only will you act but you will also communicate in English with your fellow actors, the director and the team. Don´t wait until it´s too late. Prove it to yourself and to the decision makers.